ВИТЯГ:
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році (НАКАЗ №192 20.02.2015)
У 4-х класах у 2015/2016 навчальному році атестація проводиться за завданнями складеними вчителями школи та погодженими педагогічної радою і затвердженими директором школи.
У 4-х класах державна підсумкова атестація проводиться
з 12 по 21 травня із української мови та читання, математики.
З усіх обов’язкових предметів атестація проводиться письмово. Державна підсумкова атестація проводиться в усіх загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка та п’ятниці. На проведенняатестації з кожного предмета відводиться 1 академічна година.
Завдання державної підсумкової атестації виконують усі учні, окрім тих, які з поважних причин (хвороба, довготривале перебування на лікуванні, участь у спортивнихзмаганнях, переїзд на інше місце проживання, природн ікатаклізми) не можуть брати участь у їх виконанні. У такому разі оцінки за державну підсумкову атестацію виставляються цим учням за результатами семестрового оцінювання.
Державна підсумкова атестація з української мови, проводиться з метою перевірки мовленнєвих умінь і навичок правопису учнів, а також їхньої здатності практично застосовувати здобуті мовні знання. Для перевірки мовленнєвих умінь учням пропонується написати зв’язний текст на задану тему, правописних – списати запропонований текст. Мовні знання і уміння перевіряються за допомогою тестових завдань. Атестаційні контрольні роботи з української мови містять сім завдань, серед яких: три тестових завдання закритого типу, що передбачають вибір однієї правильної відповіді з трьох запропонованих варіантів; одне завдання на встановлення відповідності, в якому треба з’єднати лініями або стрілочками відповідні частини; одне відкрите завдання, що виконується письмово; текст для списування (55–60 слів) і творче завдання – написання тексту на задану тему (5–7 речень).
Зміст контрольних робіт державної підсумкової атестації з читання розроблено на основі вимог програми з читання для 1–4 класів за змістовими лініями: «Коло читання», «Літературознавча пропедевтика», «Усвідомлення жанрової специфіки творів», «Смисловий і структурний аналіз тексту», «Засоби художньої виразності, емоційно-оцінне ставлення читача до змісту твору», «Творча діяльність на основі прочитаного».
Підсумкова контрольна робота з читання складається з тексту для самостійного читання та восьми завдань тестового характеру, а саме:
5 завдань закритого типу з вибором однієї правильної відповіді з трьох запропонованих варіантів (завдання 1−5);
2 завдання відкритого типу (завдання 6, 7): з короткою письмовою відповіддю, на встановлення відповідності, на встановлення правильної послідовності;
одне завдання відкритого типу з розгорнутою письмовою відповіддю (завдання 8 – творче).
Контрольні роботи з математики дозволяють визначити рівень засвоєння учнями математичних знань, сформованості умінь та навичок, здатності застосовувати вивчений матеріал під час виконання завдань із числами, числовими і буквеними виразами, рівностями, нерівностями, рівняннями, величинами, геометричними фігурами, розв’язування сюжетних задач.
Кожна робота складається з восьми завдань:
п’яти тестових завдань закритого типу з вибором однієї правильноївідповіді з трьох запропонованих варіантів (завдання 1–5);
двох завдань відкритого типу з короткою письмовою відповіддю (завдання 6, 7);
одного завдання відкритого типу з розгорнутою письмовою відповіддю – розв’язування сюжетної задачі (завдання 8).
Перед початком уроку:
• Готуйтеся! Налаштовуйте себе на успіх.
• Не бійтеся наближення підсумкової атестації.
• Сприймайте це як можливість показати обширність своїхзнань і отримати винагороду за виконану вами роботу.
• Потрібно добре виспатися в ніч перед підсумковою атестацією.
• Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.
• Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.
• Не приходьте на урок з порожнім шлунком.
• Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про підсумкову атестацію, не хвилюйтеся.
Під час уроку:
• Уважно прочитайте завдання.
• Розподіліть час на виконання завдання.
• Сядьте зручно.
• Якщо ви не знаєте відповіді,
пропустіть це питання і приступайте
до наступного.
• Не панікуйте, коли всі починають
здавати свої роботи. Ті, хто першим
виконав завдання, не отримають
за це додаткових балів.
Повторення навчального матеріалу при підготовці до ДПА
- Облаштуйте власне робоче місце, приберіть зайві речі, що можуть заважати та відвертати увагу.
- Складіть план на кожен день підготовки, щоб чітко знати, що треба повторити сьогодні.
- Якщо відсутній робочий настрій, почніть з матеріалу, який ви знаєте краще, або який вас найбільше цікавить. Це допоможе активізувати пам’ять та увагу. Після цього можете працювати з розділом, який знаєте гірше.
- У процесі повторення включайте різні види мисленевої діяльності: визначайте головне, створюйте різні види опор: плани, схеми, малюнки, використовуйте асоціації.
- При кожному читанні матеріалу ставте основну мету: пригадати те, що вивчалося на уроках, узагальнити, перевірити рівень засвоєння.
- Використовуйте різні види читання: повільне з обдумуванням, вибіркове, оглядове. Це дозволить економити час та краще усвідомити зміст матеріалу.
- Виконуйте якомога більше практичних вправ та тестів, це дозволить удосконалити ваші уміння та навички
- Підбадьорюйте дитину, хваліть за те, що вона робить добре. Пам’ятайте, що чим більше учень буде боятися невдачі, тим вірогідніше він допуститься помилок.
- Спостерігайте за самопочуттям вашої дитини, ніхто крім вас не в змозі вчасно попередити перевантаження та погіршення стану здоров’я.
- Поясніть дитині важливість змін діяльності від активної інтелектуальної роботи до відпочинку та релаксації.
- Звернітьувагу на харчування учня під час інтенсивного інтелектуального навантаження, йому потрібна поживна та різноманітна їжа та збалансований комплекс вітамінів. Такі продукти як риба, сир, горіхи, курага стимулюють роботу головного мозку.
- Зберігайте тишу, зведіть до мінімуму фактори, що можуть відволікати дитину від занять.
- Частіше цікавтеся, як проходить підготовка, що хвилює учня, створюйте сприятливу атмосферу для ефективної роботи.
ЧИТАННЯ
За правильне виконання завдань закритого типу(1-5) виставляється по 1 балу.
Завдання відкритого типу (6 і 7):
2 бали - завдання виконано правильно, дано повну ґрунтовну відповідь, правильно встановлено послідовність чи відповідність, план повністю відповідає тексту;
1 бал- завдання виконано частково, допущено неточності, відповідь не обґрунтовано. Якщо завдання складається з двох частин, то виставляється по 1 балу за кожну правильно виконану частину завдання.
Завдання 8 – творче - оцінюється в межах 3 балів. Ураховуються зміст; логічність і послідовність викладу; обґрунтування власної думки, елементарних емоційно-оцінних суджень і ставлень; використання засобів художньої виразності у висловлюванні.
Бали за роботу з виставляються без урахування помилок за грамотність.
УКРАЇНСЬКА МОВА
- Кожне тестове завдання закритого типу і завдання на встановлення відповідності оцінюємо 1 балом.
- Відкрите завдання -2 балами (якщо таке завдання виконано частково, учень одержує 1 бал);
- Списаний текст - 3 балами, якщо учень не допустив помилок;
2 балами, якщо допущено 1-3 помилки;
1 балом - 4 і більше помилок;
- Творче завдання оцінюємо 3 балами: 1 бал за зміст висловлювання,
1 бал за використання виражальних засобів мови (порівнянь, епітетів, синонімів тощо), 1 бал - за грамотність.
МАТЕМАТИКА
Оцінювання контрольної роботи здійснюється таким чином: правильне виконання кожного тестового завдання закритого типу - 1 бал; завдання відкритого типу з короткою відповіддю - у 2 бали (якщо таке завдання виконано частково – в 1 бал); правильно розв'язана задача – у 3 бали (якщо неправильно виконано одну дію задачі з трьох-чотирьох, ставиться 2 бали, якщо неправильно виконано дві дії, - 1 бал). За зроблені учнем виправлення оцінка не знижується.
Максимальна оцінка з ДПА за правильно виконані роботи становить 12 балів.
ЧИТАННЯ
- Контрольна робота складається з тексту і 8 завдань. Щоб виконати завдання, спочатку уважно прочитай текст.
- Завдання 1-5 мають три варіанти відповіді, серед яких потрібно вибрати одну правильну і обвести букву, яка стоїть біля цієї відповіді.
Наприклад: Як називається перший місяць весни?
А березень Б квітень В травень
- Відповіді на завдання 6, 7 і 8 запиши на поданих під ними рядках. Якщо в цих завданнях потрібно з'єднати відповідні частини висловлювання або слово і його тлумачення, то це слід зробити за допомогою стрілочок.
Наприклад: З'єднай стрілочками вислів та його тлумачення.
Мати довгий язик обманювати.
Ловуити ґавлю бити поговорити.
Водити з носа марно витрачати час.
Якщо в завданні потрібно позначити послідовність подій чи відновити порядок пунктів плану, впиши в порожні клітинки відповідні цифри.
Наприклад:
3 Вечір 1 Ранок 2 День 4 Ніч
Виконуючи завдання 8, пам'ятай, що під час його оцінювання буде враховано використання образних слів і висловлення власної думки.
- Якщо ти вважаєш, що неправильно виконав (виконала) завдання, - акуратно закресли свій запис і познач або запиши правильну, на твою думку, відповідь.
5.Після виконання роботи перевір її.
ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ УЧНЯ
УКРАЇНСЬКА МОВА
- Контрольна робота з української мови містить 7 завдань.
- Перед виконанням кожного завдання уважно його прочитай. Якщо якесь завдання тобі незрозуміле, пропусти його і спробуй виконати після того, як упораєшся з іншими завданнями.
- У завданнях 1, 2, 3 вибери правильну відповідь із трьох запропонованих варіантів і обведи букву, яка стоїть біля цієї відповіді.
Наприклад:
Скільки звуків у слові джерельна? Вибери правильну відповідь.
А дев'ять Б вісім В сім
- У завданні 4 знайди відповідні частини і з'єднай їх лініями або стрілочками.
- Завдання 5 виконай письмово.
- У завданні 6 прочитай текст і уважно спиши його.
- У завданні 7 напиши текст із 5-7 речень на задану тему, обов'язково використовуй яскраві, образні слова.
- Після виконання роботи уважно перевір її.
ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ УЧНІВ
МАТЕМАТИКА
- Уважно читай кожне завдання, працюй зосереджено. Спочатку подумай, а потім записуй розв'язання завдань. Усі письмові обчислення виконуй у посібнику.
- До завдань 1-5 пропонується три варіанти відповідей, з-поміж яких треба обрати правильний. Обведи кружечком букву, що стоїть поряд з обраним тобою варіантом відповіді.
Наприклад:Скільки секунд у годині?
А 100 секунд Б 3600 секунд В 60 секунд
- У завданнях 6 і 7 потрібно записати коротку відповідь у спеціально відведеному для цього місці.
- У завданні 8 робити короткий запис задачі не потрібно. Обов'язково записуй пояснення до дій розв'язування задачі та повну відповідь задачі.
МАТЕМАТИКА ВАРІАНТ 1
УКРАїНСЬКА МОВА ВАРіАНТ 2
ЧИТАННЯ ВАРІАНТ 1
|